Zonnige zonneblomme dag…

5 juli 2017 - Melle, Frankrijk

Dag 50 : Saint Sauvant - Melle 27 km (Totaal 1216 km )

Klokslag ( uit de toren van de kerk) 8 uur, zette ik weer de eerste stappen voor deze dag. Het belooft weer heet te worden. Geen wind, en een felle blauwe lucht bij het vertrek. Brigitte en Joël waren nog bezig met allerlei zalven op hun lijven te smeren. Ieder heb zo zijn eigen tempo, dus vertrok ik alvast. Onderweg in Chenay nog een restaurant binnengesprongen voor een bakske koffie. Plotseling zwierde de voordeur open, en er stapte een pelgrim binnen. Het was Michael uit Parijs, die in 3 maanden naar Santiago de Compostelle wil lopen. Leuk gesprek gehad, maar hij vertrok ook met zijn eigen tempo. Dat is toch het lekkerste lopen. Onderweg kom je elkaar toch wel eens tegen, bij een rust. In deze streek worden er precies veel zonnebloemen geteelt. Is toch telkens weer een mooi zicht, al die blomme gericht op de zon. Bij aankomst in Melle, eerst een terras opgezocht, want de tot inmiddels 33 graden opgelopen temperatuur, joeg mij daar naartoe. Deze avond is de laatste met Brigitte en Joël. Zij gaan morgen weer naar huis. De 2 hospitalero’s verzorgden een prima maaltijd, die we gezamenlijk weggewerkt hebben.

1. Rien:
    5 juli 2017
    Ezel opzetten en verven pseudo van Gogh.
  2. Jaap bassist:
    6 juli 2017
    zo jack aardige temperatuur he , ja ik dat van gogh z,n eigen wel zou uitleven hier
  3. Han:
    6 juli 2017
    Hoi jack, ik heb de foto's uiteraard ook weer bekeken. Maar dat pilske moet je wel op tyd legen he.
    Maar de zon doet weer goed mee.
  4. Ernst van Schaik:
    Fraaie foto's Sjak
  5. Jaap bassist:
    8 juli 2017
    hey jack alles goed ik zie geen reis verhalen meer van je ?