Vliegen huis….

4 juli 2017 - Saint-Sauvant, Frankrijk

Dag 49 : Coulombiers - Saint Sauvant 21 km (Totaal 1189 km)

Na de nu, rustige overnachting met dezelfde mensen uit Blois, die een paar etappes geleden nogal kabaal maakten bij het opstaan, weer op pad met eindelijk weer eens een stralende blauwe lucht. In het huisje waar we sliepen, waren gisterenavond toch wel en paar vliegen. Niet fijn, maar die Fransen storen zich daar precies niet zo aan. Bij het wakker worden vanochtend, leek het wel of die bèèsten zich vertienvoudigd hadden. Waddun bèèstebende van vliege was da.. Snel alle ramen en deuren zo wijd mogelijk opengezet om ze de vrije natuur in te jage. ( Let op….. dit zijn geen taalfouten, maar een combinatie van de Nederlandse letteren EN het Énige echte Bergse woordenboek) Zo… Gelukkig was ons ontbijt in de vliegevrije woning van de verhuurder, en dat was zéér goed verzorgd. De etappe van vandaag naar Saint Sauvant was maar 21 km en het ging als een tierelier. Onderweg passeerde ik Lusignan, een heel oud klein stadje, wat er best nog interessant uitziet. Hier wat gedronken, en weer verder naar de eindstreep voor vandaag. Saint Sauvant leek wel uitgestorven. Het enige restaurant was nog net open, dus daar nog wat genuttigd. s- Avonds was het gesloten, en was dus voor de rest van de dag aangewezen op de enige epicerie in het dorp, die pas weer na 16.oo uur open zou gaan. Het stel uit Blois, ( kan eindelijk eens de namen onthouden) Brigitte en Joėl, waren er ook weer. Ik had al bodsgappe gedaan ( baguette- Camambert- en Wijn). Hun waren daar ook geweest , dus bij de maaltijd was er niks tekort.