Ut Portugese Ketrientje….

27 september 2017 - São João da Madeira, Portugal

Dag 134 : Grijò – São João Da Madeira 25 km (Totaal 3082km)

Gisteren schreef ik nog, dat ik het gevoel had van alleen te lopen in de richting van Lissabon, maar vandaag bleek dat er nog 5 anderen onderweg zijn naar daarnaartoe. In deze etappe was het toch nog verrassend klimmen en dalen tot een hoogte van 315 meter. De alberque in Grijò was eigenlijk helemaal niks. Smerig sanitair, een lekke douche cabine, met als gevolg, water over de vloer tot in de slaapruimtes, en ga zo maar door. Dus wilde vandaag niet in de alberque overnachten in São João. Maar in deze plaats is heel weinig keus, en ging naar een klein hotel voor informatie voor een nacht. Ik stond zo weer buiten, want dit zijn géén pelgrimsprijzen meer. Had ik nog één adres…. Santa Casa da Misericórdia, eigenlijk… ut Ketrientje. Ammaal ouwwe, versleete, dove, en zéér slechtziende kwijlende Portugezen. In de naam van dit huis, kan je misère ontdekken, en dat zie je hier in overvloed. Waddun uisouwwe… Maar goed, ik slaap daar niet alleen. Er is een speciale ruimte ingericht om pelgrims op te vangen voor de nacht, en dat is dan ook weer een goed initiatief, en as ge wil, kredde ok elektro terapie met 380 volt. Tenslotte ben je daar alleen maar om te douchen en te slapen, daarna weer snel weg. Wat ze ook zo tactisch hebben gedaan hier is een begrafeswinkel opgezet recht tegenover dat bejaardentehuis. Kúnnen ze hun leste wens nog compleet maken. Heb net voor de komende 3 dagen overnachtingen geregeld met een eigen kamer.

1. Co Weezenbeek:
    27 september 2017
    prachtig
  2. Rien:
    27 september 2017
    Ge witut he, eens gaan we, allemaaaal
  3. Margreet:
    28 september 2017
    A-l-l-e-m-a-a-l.
    Volgens de reclamespotjes dan hé.
    Of zou het gewoon ok waar zijn?
  4. Jaap bassist:
    28 september 2017
    hey die jack ja as we heel oud worden dan weten we het toch nie meer he