Vandaag een echte rustdag….

15 juli 2017 - Bordeaux, Frankrijk

Dag 60 : Bordeaux 7 km (Totaal 1464 km)

Ik probeer wat uit te slapen, maar door de vertrekkende pelgrims, die niet stil kunnen zijn, was ik toch nog vroeg wakker. Gewoon nog wat blijven liggen, en toen het stil werd, er maar uit voor het ontbijt. Dat wordt hier ook verzorgd, alleen?!? Er lag nog een stuk stokbrood in het mandje, daar kon je een ruit mee ingooien, zo hard. Heb gevraagd om een ander, en dat was geen probleem. Om 10.00 uur stond ik buiten, en mocht pas weer om 14.00 uur naar binnen. Ze gingen alles schoonmaken. Kwam goed uit, want dan kon ik mooi in die tijd de stad eens verkennen. En die is ontzettend mooi. Vele gezellige pleinen, nog veel meer straten als een doolhof, maar wel een hele vieze rivier met bruin water. Toen ik bij die rivier arriveerde, viel me erg op dat er een hevige stroming was van dat bruine water, van links naar rechts, wel 3 mtr. per seconde. Er lag een boei voor me, nogal scheef, en dat deed me denken aan de boeien bij de Panta Rhei in Vlissingen. Het heeft met het getij van de zee te maken ( hier de Atlantische oceaan) De Garonne stroomt hier van rechts naar links, dus het getij drukte dat rivierwater gewoon terug. Na dat bezoek de grote oude binnenstad weer opgezocht en mezelf daar niet verveeld. Eigen nog geen enkel moment. Zit nu weer even in de gite om de weblog wat bij te werken, want heb nu goede wifi. Zo maar weer een restaurant opzoeken, en zo loopt deze dag dan weer ten einde. Als je ooit hier eens in de buurt kom, én tijd heb, beveel ik deze stad aan om te bezoeken. Echt de moeite waard. Morgen ga ik weer verder, en waarschijnlijk is de volgende rustdag in Spanje. Het eten bij de Griek hier is ook prima te doen, alleen geen Ouzo bij binnenkomst.

1. Rien:
    15 juli 2017
    Weer heel fraai.
  2. Jande Quelery:
    15 juli 2017
    Beste Jack wederom mooie! foto,s , dank voor je verslag op deze rustdag .
  3. Paul Vandendael:
    Hey Jacq,
    Donderdag vertrekken wij terug naar Lissabon, met onze kleinzoon Antoine. Eerste etape Bordeaux, tweede etape Valladolid, en dan Lissabon. Zulle goed kijken of we jou niet zien onderweg....
  4. Miranda Fruitsalon Kwadendamme:
    16 juli 2017
    Ziet er weer fantastisch uit jack, je hebt een prachtige reis zo. Groet vanuit het Zeeuwse kwidamme
  5. Jaap bassist:
    16 juli 2017
    zo jack je bent al weer een aardig eindje zeker als je dan spanje binnenkomt
  6. Co Weezenbeek:
    wa mooi