Halve rustdag….

16 juli 2017 - Gradignan, Frankrijk

Dag 60 : Bordeaux - Gradignan 22km ( Totaal 1486 Km)

Na het ontbijt, afscheid genomen van de vriendelijke hospitalero's, en weer vrolijk op pad naar de volgende bestemming. Ik arriveerde al ruim voor openingstijd bij de gite, die ongeveer 1km voorbij het centrum ligt. Daar een paar uur wachten zag ik niet zitten, dus maar teruggelopen voor wat eten en drinken. Het voelde precies aan als een halve rustdag. Had veel liever nog meer kilometers gemaakt op deze dag, maar de plaatsen om te slapen, bepalen toch de lengte van de etappe. Op tijd wéér terug naar de gite, en daar gelijk maar weer wat telefoontjes gepleegd voor de komende overnachtingsplaatsen. Soms valt dat ook niet mee, als ik te horen krijg van “ complet”. Dan wordt het zoeken en bellen geblazen, maar via wat omwegen lukt het meestal wel. De dame van de gite, vertelde mij dat het enige restaurant, de Ietalliejjaan open gaat om 19.00 uur. Grandignan is een godvergeten stadsdeel, waar geen moer aan is, en na aankomst was dat Italiaans restaurant ook nog eens niet open ging. Je kan zeker al horen wat ik dacht ♧●■ .. Dat werd dus WEER zelf koken. Gelukkig was de Carrefour nog open, dus daar nog gouw een pain complet, Camembert, en un fleske wijn gaald, om déze dag mee af te sluiten. Bij aankomst waren er nog 4 andere pelgrims aangekomen,3 uit Frankrijk en 1 uit Enggeland. Leuke gesprekken gehad, en de bestemming van iedereen lijkt morgen precies Le Barb..

1. Rien:
    16 juli 2017
    Morgen weer een dag.
  2. Jaap bassist:
    17 juli 2017
    ja das minder als er niks open is he dan heb je nog geluk gehad dat nog een winkel open was jack je moet toch ook eten he
  3. Leenders Theo:
    19 juli 2017
    Hallo Jack, Ja dat heb je als je niet veel hebt hoeven lopen dan heb je tenminste tijd om zelf een potje klaar te maken. Ik sta steeds weer versteld van die kookkunsten van je. Wat me wel opvalt is dat je vaak met wijn kookt. Komt daar straks een kookboek van uit ??