Zware etappe....

8 juni 2017 - Verberie, Frankrijk

Dag 23 :Compiènge - Verberie 28 km ( Totaal 528 km )

Gisterenavond arriveerden nog 2 broers uit Nederland op de fiets, op de terugweg naar Burgh-Haamstede. Was dus nog een uitgebreid gesprek, want hun hadden de Portugese route van zuid naar noord gedaan, en, dus nogal wat info voor mij. Vandaag geen verzorgd ontbijt, dus eerst naar de bar aan de overkant voor 2 koffies, daarna naar de boulangerie voor wat croissants, een chocoladebroodje, en een belegde baquette voor onderweg. Daarna m’n spullen gepakt en weer op pad, door alweer zeer veel bossen. Gelukkig, want het werd steeds warmer, en dan is lopen in een bos het aangenaamst. En…je moet niet denken dat alles vlak hier is. Hellingen van pakweg 45-50 graden gedurende 60 – 80 meter klimmen en dalen met die rugzak. Pfffft en kortademigheid was de overhand deze dag. Maar ik laat me niet kennen, en het is weer gelukt. Het ergste moet nog komen over een paar maanden. Vandaag nog een wild beest gezien, een mooie ree in het bos, en verders alleen maar bomen. Ben op mijn nieuwe overnachtingsplaats beland, daar gedoucht en wat bijgekomme. Nu zit ik op een terras met…..kijk maar bij de foto's. Heb zojuist, net als gisteren, een Plat du jour besteld, en het was weer heel goed. 2 kalfsoesters in een heerlijke saus met spaghetti, € 8,90. Zo is het allemaal goed te doen. (Prijs is wel zonder die….X Amstels ) Morgen wandel ik naar Senlis, waar ik in een klooster ga slapen. Weer een nieuw avontuur…..