Bilbao Bereikt vanuit Berrege….

7 augustus 2017 - Bilbao, Spanje

Dag 83 : Gernika -Bilbao 34 km (Totaal 1993 km)

Precies om 7.00 uur zette ik de pas erin. Moest wel vroeg vertrekken, want vandaag kreeg ik 34 km voor de voeten. Het wordt ook steeds drukker hier op de camino met hoofdzakelijk Spanjaarden. Mooie etappe, met hier en daar wat koeievlaaien op het pad, maar daar stappen we gewoon omheen, en nog steeds omhoog en omlaag. Met regelmaat vlogen de vliegmachines recht boven mijn hoofd, die de landing in hadden gezet voor de luchthaven van Bilbao. Maar mijn pad moest nog over een behoorlijke berg, zodat ik op een gegeven moment hoger liep dan de landende vliegtuigen, en dat is toch ook weer apart. Aan de andere kant van die behoorlijk berg natuurlijk weer omlaag, om zo het oude centrum van Bilbao te bereiken, waar ook mijn overnachtingsplek is. Na aankomst de stad in, en het wereldbekende Guggenheim museum opgezocht aan de rivier, om de buitenkant vast te leggen op de foto. Er zijn meerdere gebouwen hier, die een beetje in dezelfde stijl opgetrokken zijn. Het is een echte kunststad geworden. Geen onaardige stad, maar voor mij spant San Sebastian dan toch de kroon.

1. Rien:
    7 augustus 2017
    Nog ff en dan ben je over de 2000 km. Top hoor!
  2. Anita:
    7 augustus 2017
    gaaf ziet er goed uit, hou vol het gaat je goed
  3. Jande Quelery:
    Indrukwekkend Jack !
  4. Cees en Judith:
    8 augustus 2017
    Hoi Jack, we genieten al een tijd van jouw superleuke verhalen, man wat schrijf je gaaf! Net of we meeliften achterop je rugzak (oeps... neeee, dat wordt te zwaar!!)
    En ook de foto's echt prachtig en dat met je gsm, niet te geloven. Veel plezier in Bilbao, lekker pintxos eten, wijntje of biertje erbij, helemaal gezellig!
  5. Jaap bassist:
    8 augustus 2017
    hey die jack mooie foto,s weer zeg en dat museum is wel gaaf
  6. Elko:
    8 augustus 2017
    geweldig jouw verhalen te lezen het is wel een ervaring echt super.
  7. Henk Franken:
    13 augustus 2017
    Tjonge jonge jonge, wa d'n lillek gebouw is da Guggenheim Museum zeg! B'alleve dan agge die fotookes zie mè da mistgerdijn d'rvor. Dan is 't wir echt arstikke gaaf om te fotegrefere.
    Mar, al bij al bende wel wir mooi in 'n wereldberoemd museumke gewist. Ge mot'r 'n endje vor lòòpe, mar allee...