Département de la Gironde….

11 juli 2017 - Saint-Aubin-de-Blaye, Frankrijk

Dag 56 : Mirambeau – Saint -Aubin-de-Blaye 19 km ( Totaal 1386 km )

De westenwind voelt fris aan. Kan ook niet anders, want ik loop hier op pakweg 40 km van de Atlantische Oceaan. Maar die frisse wind is welkom, want de zon doet weer goed zijn best. In deze streek zie je niks anders dan wijnvelden, en chateau’s / caves, waar je kan proeven. Als ik niet zo ver zou moeten lopen met die rugzak, zou ik bij elke cave gaan proeven, en dat zijn er hier nogal wat!!. Dus gewoon verder met het water uit mijn camelbak. Onderweg werd ik op de hoogte gesteld, dat ik het departement van de Gironde had betreden. Na deze, nog 2 departementen, en dan bereik ik Spanje. Maar dat duurt nog zeker 2 weken. Deze etappe was niet zo lang, en was dus vroeg op de bestemming. Straks om 19.00 uur wordt ik verwacht voor het diner, en daarna duurt het niet lang meer voor de nachtrust. Het lijkt wel of het steeds sneller gaat, zou een dag nog maar 21 uur duren of zo ? ? ? Inmiddels zijn er 3 Fransen, 2 dames en een heer, gearriveerd. We hebben samen gegeten , maar gezellig was het niet. Omdat ik de Franse taal niet machtig ben, werd ik dus aan tafel gewoon genegeerd. Als ik goed luister, begrijp ik best veel van waar het over gaat, maar kan de woorden niet vinden om te antwoorden. Zo merkte ik al op in hun gesprek, dat ze totaal niet geïnteresseerd zijn in de Engelse taal. Ik probeerde gebrekkig, toch in te breken in een gesprek, maar al lacherig praatte ze gewoon verder. Ik hou mijn rug recht, en het hoofd geheven , en lachte gewoon mee met dat uitschot. Ze zijn op de fiets, en bezitten een mentaliteit van, wat moet jij nou vent?? , zo kijken ze, zo gedragen ze zich. Eigenlijk zijn ze heel zielig, de sukkels..

1. Ad:
    11 juli 2017
    Hoi Jacq, leuke foto's en leuke verhalen. Wat de Franse taal betreft, zoals je weet ga ik, samen met Lianne, volgend jaar vanuit Berrege naar SdC, ik ben daarvoor op Franse les gegaan maar ik geloof nooit dat die Franse mij zullen snappen! Maar mijn mede "studenten" zijn allemaal heel aardige mensen en dat is belangrijker dan die ⚡️⚡️Franse taal. Nog veel plezier en tot in oktober.
  2. Jaap bassist:
    12 juli 2017
    ja das jammer he jack ik noem dit gewoon asosiaal
  3. Rien:
    13 juli 2017
    Franse arrogantie.....
  4. Elko:
    13 juli 2017
    jacq ik heb nog eens goed gekeken naar dat hondje maar ik geloof dat het ottie was.