Wat een helse tocht ...

19 juni 2017 - Artenay, Frankrijk

Dag 34 : Angerville - Artenay 32 km ( Totaal 818 km )

Ik wist nog dat de meteo had voorspeld voor vandaag, 35 graden, en die kreeg ik dan ook. Dan de etappe, die was ook lang, 32 km, en weer maar hier en daar een muur of boom die wat schaduw gaf, waar ik telkens als de hazewind naar toe vloog. En dan nog bijna windstil. 9 uur over gedaan. 1,5 uur voor het einddoel was mijn 2 liter watervoorraad op, en natuurlijk nergens meer wat te vinden om bij te vullen. Uiteindelijk bereikte ik Artenay, waar ik zo snel mogelijk eerst een koude cola naar binnen kiepte, om de suikerspiegel wat op orde te brengen. De afspraak voor de slaapplaats voor vandaag was, naar de kerk lopen, en dan bellen. Nou, dat bellen hoefde niet meer, want er stopte een auto, en de bestuurder vroeg …. Pelerin??? Ikke ….Wie Wie… Zo , dat was dus snel gevonden. Eerst gedoucht en daarna wat gaan rusten. Om 19.00 uur is het eten klaar. Een salade vooraf, daarna een erg vol bord met penne (?!!? Met een half pak boter ) en een 6 tal verschillende gebakke worsten. Inmiddels ben ik een kleinere eter geworden, dus dit alles is natuurlijk zeer goed bedoeld, maar ik moest mij excuseren dat ik de rest liet staan. Kga me echt niet ziek eten. Na deze maaltijd nog even het dorp in gelopen, maar er was niets te doen. Toch ontdekte ik nog een hotel waar ze heerlijke koele Tongerlo bier verkochten. Ronald Felius zal hier alles over weten. Heb snel 3 van die bollekes weggewerkt en weer terug naar mijn mand. Het is nu inmiddels 21.13 uur geweest en de temperatuur is nog 31 graden. Morgen weer een nieuwe dag, met waarschijnlijk weer hoge temperaturen.. Ben benieuwd of ik wat kan slapen in deze warme kamer.

1. Co Weezenbeek:
    19 juni 2017
    lekkerrrrrr
  2. Rien:
    20 juni 2017
    Respect Jacq. Die tongerlo had je dik verdiend!
  3. Jaap bassist:
    20 juni 2017
    zo jack je word wel op de proef gesteld he met die temperaturen zeg
  4. Han:
    20 juni 2017
    Nou nou jack, dat was wel even een opgave dan.die bollekes waren dan ook dubbel en dwars verdient.
    IkHoop dat het weer een beetje gaat meezitten.
    Veel succes verder
  5. Marianne en Han:
    20 juni 2017
    Mijn pet voor je af Jack, nou meer een zonnehoed. Want het is hier ook erg warm. Blijf wel goed naar je lichaam luisteren. Dit zijn toch extreme omstandigheden.
  6. Henk Franken:
    2 juli 2017
    Tjong jonge jonge... Nouw, ik ad 't nie gedaan or die dag. Ass't nouw 33 grade ad gewist en ge moest 29 kilemeter lòòpe, ach allée. Mar di! Neeje, ik ad 'n opblaasbadje gekocht en bij dieje waterpomp wa emmertjes water gevrooge om da ding te vulle. Daarna ad ik lekker 'n ééle dag in da ding ligge poedele, mè m'n voetje af en toe in d'oogte om te kijke oft'r messchient al nie wa wind was gekomme... Pfff... kreg trouwes zin in zo'n lekker kosteluk gerstenatje...