Laatste bosdag....

10 juni 2017 - Viarmes, Frankrijk

Dag 25 : Senlis - Viarmes 28 km ( Totaal 582 km)

Vandaag 27 km gedaan in nog geen 7 uur, inclusief rustpauzes. Een overgroot deel van de etappe loopt onder de aanvliegroute van de Parijse luchthaven Le Bourget Roissy. Het was dus soms bijna om de twee minuten dat er een vliegtuig boven m’n hoofd vloog. Voorlopig was het vandaag de laatste bos-etappe. Morgen nog een etappe met een landelijk karakter, dan krijg ik 5 dagen stad, straten en gebouwen. Parijs dus. In feite is Parijs alleen maar een gebied rond de Seine, in het hart van deze metropool. Een aantal dagen geleden meldde ik dat mijn overnachtingsadres overboekt was, en dat daar dus geen slaapplaats meer was voor mij. Dat was een boeking voor € 64,00 voor 2 nachten. Heb inmiddels wat anders gevonden in het 6e arrondissement, in Montparnasse, tussen de Notre Dame en de Eiffeltoren, en dat voor het enorme bedrag van €10,00 voor 2 nachten. Ja, dat heb je als pelgrim…. Tijdens mijn 4 etappes door Parijs, wordt ik begeleid door medewerkers van Compostelle 2000, die pelgrims helpen door deze enorme stad te komen. Als ik morgen arriveer in Écouen, wordt ik opgehaald in mijn hotel door Patrick. Hij gaat mij de etappe naar Saint Denis begeleiden, en ben morgen uitgenodigd, samen met zijn vrouw voor een diner, en de dag erop voor een lunch voor we vertrekken naar Saint Denis, waar ik s-avonds op aanraden hier, maar beter binnen kan bijven. Hier zijn vorig jaar ook die aanslagen geweest. Maar goed, ik loop gewoon verder. Zit nu in Viarmes, en ga zo maar weer eens een restaurant opzoeken, want dat zelf koken net als gisteren moet nu ook weer niet elke dag. Net terug van een Thais restaurant . Was heel goed te doen, maar stik nou van de dorst….