Shampoo als afwasmiddel…

30 juni 2017 - Les Ormes, Frankrijk

Dag 45: Sainte-Maure-de-Touraine - Les Ormes 21 km ( Totaal 1079 km )

Eindelijk waren de kabaalpelgrims uit Blois weg. Op mijn dooije gemak opgestaan, ingepakt, en op weg naar een bar voor een grande coffee. Een pelgrimsherberg in deze omgevingen, is meestal alleen maar om te slapen, dus een ontbijt moet je dan zelf samenstellen door een bezoek aan de bar, en de bakker. Zo gezegd zo gedaan. Dit ontbijt al wandelend/happend weggewerkt, en weer tussen de buien door naar mijn volgende eindbestemming. De dagen zijn op deze manier een beetje saai, dus de verhalen ook. Een paar dagen geleden had ik al gereserveerd op de plaats waar ik nu verblijf. Eigenlijk een camping, maar ik huur hier nu een huisje. Nogal buiten de proporties van een pelgrim, maar als er niets anders is, dan moet het maar. Deze huisjes zijn natuurlijk ingericht voor gezinnen die hier vakantie willen vieren. Dus,,, de accommodaties zijn aanwezig, maar b.v. handdoeken, theedoeken, afwasmiddel, en noem nog maar veel meer op, is hier niet. Dus, deze pellegrim was aangewezen op zijn eigen spullen. Nou… ik heb het gered hoor. Bij de receptie van de camping, heb ik de 2 laatste biertjes weggekaapt. Daarna naar de epicerie gegaan voor wat voedsel. Ben uiteindelijk thuisgekomme met… 1 blik Cassoulet, (witte bonen met worst, worst, en nog wa), een fles wijn, en een zak olienootjes. Eerst begon ik dus maar met wijn en nootjes,,, en ( de t.v. stond aan), na de meteo, ben ik gaan koken. Da blik Cassoulet opgewarmd en opgegeten, met nog meer wijn. Toen moest ik afwasse ( dat moest, want morgenochtend om 8.30 komt de strenge meesteres van de camping ), dit huisje controleren. Met wat fantasie, heb ik alles afgewassen met de shampoo voor mijn haren, en de boel maar afgedroogd, met de handdoek, waar ik me een paar uur geleden mee afgedroogd heb. De pan, het bord, en ut glaske blinkt als nooit tevoren. Wat moet ik anders ?????

1. Sonn Franken:
    1 juli 2017
    Beste Jacques de Stapper (of wel op z'n engelies STrider, ge wit wel d'n dieje van Lord of the Rings), wadde aventure dadde gij meemakt, stikongelóófeluk en merakels ok nog. Wattie sjampoo betref zitta wel snor, k'eb begrepe van n nuuwe vriendin (een schrijfster) dattie bij ons in Olland vol zit mee pallemoolie. Dus daddis megaanies afbreekbar zeg mar en nog plantaardig ok nog. Asda nie omgevingtegnies verantwoord is??? Ik staan d'r ok tellekes wir van te kijke oe innorrem kuulienèèr gij geschoold en getalenteert ben. De méést ongelooffelukke geregte komme d'r uit jouwen vingers, ge zijd watta betref n n'echte pellegrim. Ge ken zo mee doen mee de n'obbit, ge wit wel da ver'aal waar ze ok ontiegeluk wijd lóópe en onderweg mar motte verzinnen of verzamele wasse diene dag gaan ete of waar ze kenne slape. Ik zweer 't, dees aventuur van jou wor nog 's n fillem, en dan willik da skript wel schrijve. Allez, hoezee, en avé, mee de bééntjes vooruit, de geit 'rmee, de wind in de rug in plek van op ze kop, mee 't vizier naar vore (anders duvelde tellekes wir over ongezienen kielekeie) en de gedachte bij schóóme deeernes mee rijkgevulde wijnkelleke en bierpulle.... en route zou ik willen crier... of wel, veul leut en suukses kul. Groente uit 't Bergse
  2. Jaap bassist:
    1 juli 2017
    hahaha ja je hebt allerlei pelgrims jack sommige mensen houden echt geen rekening met iemand he en das wel eens jammer he
  3. Co Weezenbeek:
    gedver
  4. Henk Franken:
    2 juli 2017
    Ach Sjaak. Mijn otooke ebbe ze wel 's gewasse mè... Jif! Nou, schoon wast'ie wel, mar blinke?... Nie echt mir...