Van windkracht 6 naar 7 ….

29 juni 2017 - Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk

Dag 44 : Sorigny - Sainte-Maure-de-Touraine 25 km ( Totaal 1058 km )

Zeeeer wisselvallig weer, deze week. Voor de natuur(lijk), zeer welkom, maar om in te wandelen een stuk minder. Het is soms hink-stap-sprong van struik naar boom, en van tunnel naar afdak, om te schuilen tegen de soms toch wel hevige stortbuien. Daarbij komt nog dat de wind nogal behoorlijk krachtig was door die zware buien, zeker op de hogere vlaktes. In de ochtend was het zeker wel windkracht 6, wat in de middag opliep naar 7, en dan nog eens lekker op kop. Dat was dus behoorlijk douwen. Maar ik heb het weer gered , en goed aangekomen in Saint - Maure- de- Touraine, waar ik ging overnachten in een echte pelgrimsherberg. Bij aankomst was ik alleen, maar na een paar uur kwamen er twee pelgrims bij. Een Frans echtpaar uit Blois, die maar 11 etappes lopen, tot Melle. Aardige mensen, leuke gesprekken. Alleen de volgende ochtend vertrokken zij eerder dan ik, en een K A B A A L dat ze maakten !!! Het was hun eerste (stukje) camino, maar ze moeten nog opgevoed worden. Hun wekker liep af, prima, maar gelijk licht aan, hard praten, en geen rekening houden, dat er nog 1 medepelgrim sliep. Nou ja sliep, door dat kabaal was dat ook over.

1. Rien:
    30 juni 2017
    Spaar douchen uit. Morgen nieuwe kansen.
  2. Jande Quelery:
    30 juni 2017
    Beste Jack , wederom enorm mooie foto,s en dit in detail .

Eh... maar goed dat die andere pelgrims geen Marshall en gitaar bij hun hadden [ als wekker] ... maar zelfs dat had je aan gekund als ouwe rocker ! je doet het prima , gr Jan .
  3. Jaap bassist:
    1 juli 2017
    ja nu heb je weer ander weer he jack zo droog je uit en zo krijg je weer vocht