In de verte.. Picos de Europa….

13 augustus 2017 - Requejada, Spanje

Dag 89 : Santander – Requejada 28 km (Totaal 2155km)

Snel weg uit deze chaotische commerciële alberque. Liep al om 7 uur buiten en het viel niet mee om een bar te vinden die al open was ( op zondag), om mijn ontbijt te nemen. Maarrrr, na een tijdje lopen had ik prijs en nam er even de tijd voor. Daarna die grote stad verlaten, en voelde me eigenlijk wéér veel beter op het open, boeren platteland. Nou ja plat ???? Het is hier nog steeds klimmen en dalen, en in de grote verte zie ik al de enorme bergen van de Picos de Europa opdoemen, waar ik na de kustroute voor heb gekozen. Ik hou van de berrrege ( eej, das toevallig?), en van de zee (uws). Of da nie toevallig is ¿¿¿. In de route van vandaag zit een kronkel van ongeveer 7 km, die in te korten is met een treinrit van 3 km, maar ik wil alles lóópe. Dus wat heb ik gedaan??. Juist ja, gewoon gelopen pver een smal padje over de spoorbrug, vlak neve de rils. Dur kwam tog ginne trein aan , en ik was al om twee uur op de nieuwe akkemedaassie. Dus zat al snel aan un potje bier, en kon vandaag eens éél goed uitrusten. Morgen ga ik naar Comillas, een kleine badplaats, waar ik hopelijk eens een rustdag kan nemen. Wil dan vroeg vertrekken, en heb nu de wekker al gezet op.. 05.33 uur.

1. Rien:
    13 augustus 2017
    Geniet ze.
  2. Nicol:
    14 augustus 2017
    Jack,
    Hier wat nieuws van het thuisfront.
    Vanmorgen is er een groot containerschip bij Bath op een zandbank gelopen.
    Aangezien dat jij nog niet gestrand bent wens ik je veel amazure om je wandeltocht te volbrengen.
    Nico
  3. Henk Franken:
    15 augustus 2017
    Yep Sjaak, da was wa d'or gistere. Da schipke bij Bath was zo'n slordige 366 meterkes lang en ij lag mekant élemaal op 't dròòge. Dus gij ad t'r zo wa rondjes rond kunne lòòpe mè d'oew keditie. Mè gemak zellefs, want ij was belange na nie zo brééd as dat'ie lang was. Da schol meer as d'n elleft... En agge dan uitgelòòpe was, adde wa kunne dobbele mè die keteeners diet'r bovenop stonde. D'r ware d'r genogt om da te doen! Gistere n'avend ebbe z'm jammer genogt toch wir vlot kunnen krijge. K'ad vandaag best wa fotookes wulle make nameluk. Enfin pech g'ad. Trouwes, witte mè d'oeveul sleepbòòtjes z'm vlot gekreege n'ebbe?.. Nou?.. Nou?... Ellef stuks! Ik wist vantevore n'eigeluk al datta wel moes gaan lukke. Ellef... da kon natuurluk nie fout gaan!
    Lòp ze verder!!! :-)